Afkodning af Valorants nye patch: Ændringer og konsekvenser

Før du hopper ind i Valorant, vil der altid være noget påkrævet læsning. Hvis du for eksempel ikke kender og opfylder de minimale systemkrav for at spille spillet, kan du komme til at savne mærket og ikke være i stand til at nyde oplevelsen helt.

Da Riot Games fortsætter med at forsøge at holde tingene både afbalancerede og friske, vil du også få patches fra tid til anden, og det er ikke til forhandling at forstå, hvordan de ændrer spillets tilbud og dynamik, medmindre du ikke kan lide at vinde.

Opsummering af tidligere patches

Mens vi er ved patch 7.01, kan vi ikke ignorere alle de ændringer, som patch 6.11 bragte til bordet. Der var agentopdateringer, såsom bedre advarselsbilleder, der gør det lettere at forstå, hvornår Breachs ultimate vil ramme dig, eller Vipers reducerede brændstofregenerering pr. sekund.

Pearl blev opdateret, og dens B-side blev moderniseret, da man mente, at det var sværere at holde den som forsvarer, end det var meningen.

Shorty demonstrerede unægtelig sin pålidelighed, men overdreven afhængighed og problemer med let tilgængelighed medførte nedjusteringer af dens skade og reserveammunition. Dens pris blev endda fordoblet for at få spillerne til at tænke sig om, før de købte den.

Der var selvfølgelig også nogle fejlrettelser, som f.eks. at Killjoys utility ikke gik tilbage til stealth efter at være blevet deaktiveret, eller at HUD'en overlappede, når man skiftede agent i skydeområdet.

Et nyt ansigt

Hovedbegivenheden her er selvfølgelig tilføjelsen af Deadlock, en ny Sentinel. Den norske agent bruger avancerede nanotråde til at sikre, at du er beskyttet mod selv de mest dødbringende angreb.

Hendes særlige evner omfatter Sonic Sensor, der registrerer støj, Barrier Mesh, der forhindrer personbevægelser, GravNet-granaten, der får fjender til at sætte sig på hug og bevæge sig langsomt, og selvfølgelig Annihilation, som, når den affyres, udløser en nanotrådspuls, der fanger den første fjende, den kommer i kontakt med.

Når fjenden er fanget, bliver den indkapslet og rullet langs en nanotrådsbane. Det er muligt at blive befriet fra dette, da nanotrådskokonen kan ødelægges, men hvis fjenden ikke bliver befriet og når enden af stien, dør han automatisk.

Ændringer af agenter

Der var et par bemærkelsesværdige ændringer af agenter, som var fokuseret på bugs med deres evner. For eksempel kan Chambers Rendezvous nu afbryde teleporten, så længe du bliver undertrykt midt i animationen. Når Reyna healede fra Devour, var der tidligere et fald i frameraten, hvilket nu er blevet rettet.

Cyphers Spycam kunne tidligere placeres på Lotus' roterende døre, men det er ikke længere tilfældet. Derudover oplevede man nogle gange, at et enkelt tryk på en knap fik Sages barrierekugle til at rotere flere gange.

Disse og andre agentændringer er blevet sat i spil.

Fremskridt

Der er meget at tage fat på, når det gælder progressionssystemet. For eksempel blev den daglige belønningsfunktion introduceret for at anerkende dit engagement i spillet. Når du spiller kampe på en given dag, vil du se Checkpoints Track fremskridt, som i sidste ende giver XP og Kingdom credits, den nye valuta i spillet.

Indførelsen af valutaen betyder, at du har et par nye muligheder, som f.eks. at du nu kan købe udstyr med agenttema for dem. Et andet eksempel er, at du kan bruge dem til at købe tilbehør fra tidligere Battle Pass, som f.eks. våbenpakker, sprays, titler og spillerkort.

Team Deathmatch

Et andet højdepunkt i den nye patch er introduktionen af Team Deathmatch-mode, komplet med tre nye brugerdefinerede kort, Piazza, District og Kasbah. For hver kamp, der spilles, får man 1.000 XP.

Dette er en 5V5-tilstand, hvor dit hold møder et hold af modstandere i fire tidsindstillede faser uden econ. Du svarer hvert 1,5 sekund, og det første hold, der når op på 100 kills, vinder kampen.

Kampene varer 9 minutter og 30 sekunder, som er delt op i fire faser. Hvis tiden går, før et hold når op på 100 kills, vil det hold, der fører, blive erklæret som vinder.

Du har mulighed for at vælge dit våben i starten af hver kamp, eller når du er i spawn-rummet. Når dine evner er opbrugt, genoplades de over tid. Bemærk dog, at genopladningstiden afhænger af den specifikke evne.

Når du dør, respawner du i dit holds spawn room, og du får en buff, der beskytter dig mod evner og skade i 15 sekunder. Derefter kan du blive beskadiget i spawn, så det gælder om at bevæge sig hurtigt!

Indpakning

Det var alt for dagens patch-dækning. Hvad betyder disse ændringer for dine rangstrategier og din spillestil? Vil du prøve kræfter med Team Deathmatch-tilstanden? Som altid, god fornøjelse!