Første indtryk i Værdsættelse

Så ventetiden er endelig overstået. Valorant er endelig i hænderne på dem, heldige få til at modtage en beta kode, og alle de store parykker af spjæt og konkurrencedygtig gaming verden er allerede skår i med deres to cents om den holdning af spillet.

forventning omkring spillet har opbygget et lille stykke tid nu, med mange streamers ivrigt venter spillets lancering, så de kan komme videre fra grundforordningerne, nemlig Warzone, som er fuld af hackere, og Fortnite, som har fået forslidt. Overraskende, dog har den Overwatch konkurrencedygtig scene blevet ramt hårdt af udviklingen af ​​Valorant.

Mens Blizzard ikke gjorde sig nogen tjeneste, Valorant synes at være søm i kisten, med mange pro Overwatch spillere bebuder deres afrejse fra spillet på dagen beta koder blev sendt ud.

Så med så meget ridning på sine skuldre, hvordan Valorant stable op til disse høje forventninger? Pretty damn godt faktisk.

Den primære takeaway synes at være, at Valorant er intet som Overwatch, på trods af den effekt det har haft på Overwatch scene, at være en taktisk fem versus fem FPS, og som har tegn med evner. Det samme kunne siges om R6S, som også er noget som Overwatch.

Valorant spiller mere som en regnbue møder CS, med en taktisk fokus på brugen af ​​evner, og det er interessant, en in-game økonomi system svarende til CS. Det er gennem dette system, at du køber disse evner, hvilket betyder at du er nødt til at bruge dem sparsomt. Dette er en velkommen indånde frisk luft med en trope, der kørte risikoen for at blive gammel i FPS helten genre.

De evner er også meget godt afbalanceret, i hvert fald for nu, med meget mere fokus på din viden og pistol færdighed, der tager et skridt væk fra Rainbow, og mere i retning af traditionelle FPS-titler.

Spillet er efter sigende utroligt poleret, med grafikken viser sig at være visuelt imponerende, en udpræget mangel på store fejl, på tidspunktet for skrivning, og fantastisk følelse gameplay og våben. Nogle har endda foreslået, at spillet er egnet til lancering og give hvordan Riot er ved at udvide den beta, som ikke må være for langt væk mærket.

Spillet spiller en meget gerne Counter-Strike, med langsom baserede, metodisk, og pistol fokuseret gameplay, og en utrolig høj loft dygtighed. Det er store nyheder, da det kommer til at give spillet nogle tiltrængte levetid i forhåbentlig år fremover.

Det giver en naturlig baseline for en konkurrencedygtig scene, både amatør og pro, der skal etableres med det samme, og givet Riot fortid track record med League of Legends; det er sandsynligt, at Valorant vil modtage nogle alvorlige støtte.

Er dette spil kommer til at være CS morder? Sikkert ikke. Selvom CS profferne er utilfredse på tilstanden af ​​spillet i øjeblik, det er en sikker satsning at bo, Counter-Strike er her for at sige. Dog kan spillet meget vel være en Overwatch morder, i det mindste indtil Overwatch 2 kommer ud.