Historien om League of Legends.

For at forstå oprindelsen af ​​Liga, skal du først forstå, at der kom før det.

DOTA eller Defense of the Ancients, var en spiller-skabte mod til World of Warcraft 3, den Frozen Throne. Det er det vigtigste mod nogensinde er skabt, og det affødte den ene halvdel af et marked, der er i øjeblikket værd 25 milliarder dollars ... ja milliarder, med en B.

Oprettelsen resulterede i sin egen undergenre af MMO'er kendt som multiplayer online battle arena. MOBA for korte. Denne undergenre er hjemsted for League of Legends.

Udvikleren af ​​DOTA, IceFrog, blev derefter ansat af Valve som lead designer til DOTA 2. Til dato er det den største Esports titel af hele tiden, og League of Legends blev frigivet sammen med DOTA 2 i 2009.

Det var godt modtaget og hurtigt begyndte at stige sin fanbase. I 2012 var det mest spillede PC spil i Nordamerika og Europa. I 2018 blev 90 millioner mennesker spille spillet månedligt.

Hvordan startede det?

League of Legends blev skabt af en Riot udviklingsteam, og et lille team af praktikanter og kunstnere førte be Jeff Jøde.

”Spillet virkelig suget i lang tid” ifølge Jøde, ”ingen ønskede at spille det”.

Men som udviklingen cyklus skred frem, spillet voksede til noget spilbart. Til sidst bliver et spil, at holdet selv ønskede at spille. Holdet fik til opgave at begynde at skabe 20 mestre, i henhold til Jøde, og når den Freemium, blev hud-baserede model præsenteres for ham, at antallet voksede til 40.

Jo flere figurer at spille, jo flere skind til at købe. Jo flere skins til at købe de flere penge Riot fabrikater. Det giver mening, men for sådan en lille kunst hold, var det en skræmmende opgave.

Jøde endte med at bringe flere praktikanter ind på hans hold at nå sit deadline, ender med 12 i alt. Det lykkedes dem at deres mål og spillet leveres med 40 mestre og deres ekstra skind.

Hvordan det voksede.

gratis at spille (Freemium) model, som League of Legends tilpasset var et geni valg. At give spillet væk tillod dem at nå et større publikum. Denne hurtige vækst og var afgørende for deres succes. Kort efter udgivelsen af ​​spillet, S2 spil og Frostburn studier udviklet og udgivet deres egen MOBA, med titlen Heroes of Newerth.

større, mere erfarne team skulle have udviklet et spil, der begravede Liga, men det gjorde de ikke. Hvorfor? De opkrævet lige ud af kassen. Efter modellen prisfastsættelse blev annonceret, de mistede over halvdelen af ​​deres pre-access-afspillere til League of Legends, mærkning spillet som død ved ankomsten. Dette satte scenen for fremtiden for de MOBAs. Det naglet ned Freemium model som en fast bestanddel af genren og optøjer som industriens ledere.

Esports

Esports har været afgørende for League of Legend succes. Den første sæson mesterskaber fandt sted på Dreamhack 2011 i Sverige og trak i en imponerende 1,6 millioner seere. Dette antal er vokset eksponentielt siden da, toppede på 44 millioner unikke seere i 2018.

De har givet ud over 30 millioner dollars i præmiepenge, siden den første begivenhed, og præmiepuljer fortsætte med at vokse årligt. Riot spil fortsætte med at vokse, og League of Legends sammen med det. Trods ventilator ramaskrig, spillet ser vækst hvert år. Med den blomstrende popularitet af Esports, er det kun naturligt, at League of Legends fortsætter med at se succes.