De tidlige dage af Professional League of Legends

League of Legends har hævdet sin dominans i den globale e-sports samfund. Med millioner af seere og spillere i dag, er det klart, hvor stor succes spillet er blevet. Men det var ikke altid sådan.

Ligesom mange andre e-sports spil, LoL udviklet sig til dens succes. Det gjorde ikke blive en global sensation inden for et par korte dage. I stedet tog tid og tålmodighed til at vinde popularitet i sin indledende marked, og det krævede kvalificerede markedsføring beslutninger at ekspandere til et verdensomspændende publikum.

Selvfølgelig, spillet ville tage ud for at blive en massiv del af den globale e-sport samfund, som gør det muligt for spillere at spille professionelt.

Lad os se på, hvordan League of Legends startede som en almindelig spil, der er udviklet til at være et globalt fænomen, der har dannet en potentiel karrierevej for unge spillere.

Skabelsen af ​​League of Legends

I oktober 2009, Riot Games frigivet League of Legends, multiplayer online battle arena spil inspireret af den populære computer strategi mod spil, Defense of the Ancients.

De første konkurrencer bestod af online LAN events, som blev arrangeret af ESL, MLG, og mere. De første hold kom primært fra Nordamerika og Europa. Derfor var der lidt af et globalt marked, der endnu ikke havde nået alle kontinenter.

The First World Championship

Den første store konkurrence om LoL fandt sted i 2011. Officielt var det Sæson om League of Legends VM med en $ 100.000 præmiepulje. Finder sted i Sverige, konkurrencen tiltrak 1,69 millioner seere.

Der var otte deltagere, som omfattede de tre bedste hold fra Nordamerika og Europa, samt et hold fra Singapore og et team fra Filippinerne.

Den første vinder af en LoL VM var Fnatic, som gik 12:58 at slå Against All Authority.

Udvidelse Uden for Nordamerika og Europa

Efter deltagelse af den første VM, Riot Games indså succesen LoL kan have på et mere mangfoldigt internationalt plan. Desuden lancerede spillet i Korea og Kina, hvor det blev godt modtaget.

Riot Games gik endnu videre med Sæson to og lanceret to League of Legends Championship Series (LCS) i Europa og Nordamerika. Væsentlige, disse var de regionale ligaer, hvor spillerne kunne konkurrere og spille LOL professionelt. Ikke alene har dette udvide spillet til endnu flere spillere, men det er også udvidet den professionelle konkurrence på LoL.

Disse to ligaer efterhånden undergik branding ændringer i 2018. Nu er der tolv professionelle ligaer hovedkvarter rundt omkring på kloden.

Den rutinemæssige Vindere af de tidlige dage

Efter oprettelsen af ​​regionale professionelle ligaer, nogle regioner blev mere vellykket. Opsigtsvækkende området bliver Sydkorea, som havde uovertruffen færdigheder og de mest konkurrencedygtige ligaer i verden.

League of Legends Konkurrencer i dag og i morgen

Siden lanceringen i 2009, Riot Games har udvidet sine professionelle LOL ligaer for at fremme de mest talentfulde spillere i spillet. Riot Games annonceret en gennemsnitlig løn bliver $ 75.000 for LCS spillere i 2013. Som spillet fortsætter med at vokse, kan denne gennemsnitlige indkomst kun stige proportionalt med spillets succes.