League of Legends - Hvad du burde vide

League of Legends eller LOL er en velkendt multiplayer kamparena online videospil udviklet og udelukkende udgivet af Riot Games til macOS og Microsoft Windows. Dette spil havde en tendens til at følge en freemium-model og understøttet af mikrotransaktionerne og blev også inspireret af Warcraft III.

LOL, spillere påtager sig rollen som en uset stævner, der kontrollerer en mester med særlige evner og kampen mod et hold af andre LOL-spillere eller disse computerstyrede mestere. Det sædvanlige mål er at ødelægge Nexus fra modstanderholdet, en struktur, der ligger i kernen af ​​basen fuldt beskyttet af de defensive strukturer, selvom der også findes mange andre forskellige tilstande. Hver LOL-kamp betragtes som diskret, med de mestre, der starter ret uge, men konstant øges i styrke med hensyn til at akkumulere erfaring og genstande overalt i spillet. Indstillingen og mestrene kombinerer en række gode elementer som steampunk, high fantasy og Lovecraftian horror.

Dette spil blev meget accepteret ved udgivelsen i 2009 og er vokset til berømmelse med en så ekspansiv og aktiv fanbase. I år 2012, især i juli, var LOL et af de mest spillede computerspil i Europa og Nordamerika med hensyn til antallet af spilletimer. I 2014 spillede mere end 67 millioner enkeltpersoner LOL hver måned; 27 millioner hver dag og mere end 7,5 millioner i spidsbelastningen. League fik også det største fodaftryk af spil i streamingmediesamfundene og på andre online platforme.

I 2016 har der været et skøn over mere end 100 millioner aktive LOL-spillere hver måned. Populariteten af ​​League of Legends har banet vejen for at udvide merchandise med beklædning, legetøj og bindinger til medier gennem webserier, musikvideoer, bøger og dokumentarer.

League of Legends har også en udbredt og aktiv konkurrence scene. I Europa og Nordamerika arrangerede Riot Games League of Champion-serien eller LCS. Dette er beliggende i Berlin og Los Angeles, der består af 10 eksperthold på hvert kontinent.

De samme regionale konkurrencer findes også i Sydkorea LCK, Kina LPL, Macau, Hong Kong og Taiwan og mange andre regioner. Disse kendte regionale konkurrencer har en tendens til at kulminere med det årlige verdensmesterskab. Verdensmesterskabet sidste år havde 60 millioner seere og en samlet præmiepulje på mere end 4 millioner USD. Mid-Season Invitational i 2018 fik et samlet højdepunkt samtidigt seertal på omkring 19,8 millioner, mens finalen fik et gennemsnitligt seertal på 11 millioner.