League of Legends Franchising

Franchising meget synes at være fremtiden for moderne Esports, for bedre eller værre. Hvert år har en tendens til at se mindst ét ​​spil kontakten til franchisemodel, samt alle de virkninger og konsekvenser, der kommer med det.

Senest har Call of Duty skiftede til den nævnte model meget til vrede stort set hele samfundet. Med en svimlende $ 25 millioner prisseddel spændt fast til en liga plet, seere og spillere var mere end skuffet over at faktisk se et fald i produktionen værdi, ikke en stigning.

Overwatch før der er ikke rigtig blevet hjulpet meget af franchising, med spillet afdøde fra rettigheder i lyset af den stigende konkurrence.

League of Legends, er imidlertid et spil, der ikke lider voldsomt på effekten af ​​franchisen modellen blive indført.

Efter at være blevet etableret i 2018, har League kun dyrkes i kvalitet og produktionsværdi. I det mindste i tilfælde af LCS.

Det var ikke tilfældet i første omgang, selv om. Ligesom stort set alle andre Esports titel skal franchise, League stod over for en tung mængde pushback og kritik i 2018, da blev indført ændringerne.

Især NA LCS afleverede bolden når overgangen blev foretaget. Især trak kritik for kvaliteten af ​​sine udsendelser, samt den tilsyneladende mangel på big-player sponsorer. Forbundet har ikke specielt ændre meget om sig selv, på trods af tilstrømningen af ​​ekstra kontanter, at arrangørerne nu skulle til at udnytte.

Omvendt gik EU LCS overbord med en rebranding, der fuldstændig genopfundet Den Europæiske Liga. Det kom ud med ny grafik og billeder, samt en overhaling til radio- og tv-struktur, herunder nye segmenter.

Oven i det, at EU LCS, nu kendt som LEC, trak i nogle alvorligt bemærkelsesværdige parter som sponsorer. Især de store gas selskab Shell.

Mens en masse af ændringerne på begge sider af dammen ikke holde omkring længe efter starten, det er fair at sige, at LEC har gjort et bedre job med Liga end LCS har.

Denne to region dynamik er måske det, der adskiller Liga bortset fra andre franchise Esports, der kun har én verden liga. Det tjener som en måde at introducere den interne konkurrence, så hver region vil ønsker at overgå den anden.

Uanset kvaliteten eller hvordan du føler om det, franchising giver dine foretrukne konkurrencedygtige proffer et sikkerhedsnet, som de ellers ikke ville have. Det tilbyder stabilitet langt ud over, hvad der er typisk for en Esports karriere, og det er mere værdifuld end nogen produktion.