Konkurrence i League of Legends

ELO boost-scenen drager fordel af den konkurrence, der er til stede på alle niveauer i League of Legends mellem afslappede spillere og professionelle som godt. Målet er altid anderledes. I den første periode af spillet, noget løb hinanden for at nå et stort antal vinder, eller hvem der vil være de første til nå niveau 30? Men ikke kun ELO-boostere, men Riot drager også fordel af igangværende konkurrence. Nogle løb med det antal skind, de får fra butik, andre køber mestere fra Riot eller Influence Points for at køre med antal mestre, de har med deres venner. Så det viser sig, konkurrence er en stor faktor i spillet, det får spillet til at gå ekstra hastighed, da det giver ekstra motivation til alle, der deltager i det. I Faktisk er dette særlige fænomen til stede i ethvert vellykket spil i dag. Det hovedområdet for dette i League of Legends, er selvfølgelig de rangerede spiltilstande. Da der er 8 lag i spillet (Unranked, Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond, Master og Challenger) dette gør det nemt at se og gøre forskel mellem køligheden en dygtighed hos hver konkurrerende spiller. Hvert niveau har 5 divisioner, der gør løbet endnu mere præcist. (Du kan være Guld 1, hvilket betyder du er bedst af guld, eller hvis du er Guld 5, betyder det, at du næppe kom der, dig kan let falde tilbage til sølv 1.) Årsagen bag de skinnende lag er den jo bedre metalstykke din tier er lavet af, jo køligere vil du kigge i foran dine venner. Dette faktum, at du vil se fantastisk ud på din profil foran alle vil have dig til at spille mere og bruge mere, mens du gør det hvilket er godt for Riot. Afslutningsvis er det let at se, at enhver slags konkurrence, som du deltager i, mens du spiller spillet hjælper succes af spillet og Riot. Og det samme gælder ELO-boost. For at opnå det ultimative resulterer i kort tid, ved at købe en ELO boost kan du være i et top niveau i no tid. Dette skaber en konkurrence om hastigheden på ELO-boosting, som er en anden interessant historie for en anden gang.