Er League of Legends Dying?

Den generelle stemning fra spiller base er ”ja”. Det er sjældent, at du ser folk diskuterer spillet og ikke hævdede, at det er ved at dø. Dog kan personlige mening være forudindtaget, så her er et kig på tallene, så du kan selv bestemme.

Hvad betyder tallene Say?

Her er en liste over den månedlige spiller tæller siden 2014:

  • 2014: 67 mio
  • 2015: Ukendt
  • 2016: 100 millioner
  • 2017: 78 mio
  • 2018: 90 mio

    Og her er mesterskabet finalen seeren tælle siden 2014:

    Samlet Peak

    • 2014: 27 mio. 11,2 mio.
    • 2015: 36 mio. 14 millioner.
    • 2016: 43 mio. 14,7 million.
    • 2017: 57,6 million. Ukendt.
    • 2018: 99,6 million. 44 mio.

      Så hvad gør disse tal betyder?

      Spillet er bestemt ikke ”døende”. Det er fortsat en af ​​de stærkeste og mest mainstream eSports titler til dato. På trods af sin dukkert i spillere, har det fortsat med at vokse sin seeren tæller eksponentielt.

      Spillet er blomstrende. Det har imponerende år efter år og har hjulpet bringe Esports i hovedstrømmen.

      Så Hvorfor Misforståelse?

      Der er et par grunde spillere citerer når vi diskuterer Liga formodede tilbagegang. Chief blandt disse er Riot Games selv. Riot Games er udvikleren bag League of Legends, for dem, der ikke kender.

      For at holde spillet frisk det ofte skifter op meta, polering og nerfing mestre efter behag. Denne sæson til sæson yoyoing er den drivende kraft bag en masse spillers frustration over spillet.

      ændringer Riot foretaget pointsystemet også udløst fan harme. Virksomheden gjorde det sværere at niveau op og faldt belønningen herfor. Dette gjorde det sværere at låse op for nye mestre. Ved at låse gratis at spille spillerne ind i en lille valgbar karakter pulje, de kørte væk en masse spillere.

      Væksten i konkurrents titler, såsom Fortnite og DOTA, er også en stor faktor i den formodede tilbagegang League. Fortnite eksploderede på Esports scenen, og det har ændret spillet. Det succes, mens stor for Esports som helhed, har udgjort en direkte trussel mod andre titler, såsom Call of Duty og League of Legends.

      Spillere overfører fra League over til Fortnite i stort antal, ivrige efter at spille hvad der opfattes som en mere behagelig samlede oplevelse.

      fællesskab driver også egne spillere ud. Leagues samfund er massiv, og med den størrelse kommer en masse mangfoldighed.

      Med dette niveau af forskellighed kommer også toksicitet. Leagues samfund er berygtet for at være overvældende giftigt. Som spiller basen vokser, så også gør graden af ​​toksicitet, som i sidste ende driver væk alle men dem med den tykkeste af skind.

      Hvad Can Riot gøre ved det?

      mindre kontroversielle ændringer

      Det ville være det ideelle sted for dem at starte. Hvis de hørt samfundet mere på meta før du ændrer det, ville det gå langt i retning af at inddrive offentlighedens opfattelse af spillet.

      Mere Tilgængelig Champions

      Gør Champions lettere at låse op. Låsning de fleste af de spilbare figurer bag en paywall gør det vanskeligt for dem uden den disponible indkomst til at købe nye mestre.

      Fremme en sundere Fællesskab

      Det er usandsynligt Riot nogensinde kunne klare at lykkes med at rense samfundet af sin giftighed, men det kan i hvert fald prøve. Hvis det gennemfører politikker, der fremmer en venlig atmosfære, kan det hjælpe den opbevare en masse af de nye spillere.

      Så bundlinjen her er ingen, League er ikke ved at dø. Imidlertid kunne vi sige, at offentlighedens opfattelse af det er. Det vokser i afspilleren og fremviser tæller. Men de spillere og seere bliver mere og mere utilfredse med tilstanden af ​​spillet.